ilham Ma'mum

Selasa, 25 Disember 2012

GAGAL?

By : Selimutsura


Saya sedang bertatih. Menjadi seseorang, dalam diri. Kalau mahu jadi lebih baik. 

Di hadapan jalan itu, saya nampak masih banyak duri, saya mesti membuangnya. Begitu tinggi halangan, saya mesti mendaki untuk menawan ia. Ada masanya saya mendaki tinggi, jauh berlari. Ada kalanya saya jatuh dari tempat yang tinggi, terbabas lari dari landasan.


Itu ketentuanMu, supaya saya bisa mendaki lebih tinggi. Meskipun berlari tempang kaki.

Saya berusaha mengesat airmata, kesusahan hidup itu mendidik ilmu sabar. Acap sesekali ia menyakitkan diri, payah sungguh di dalam hati melihatnya apatah lagi merasa. Saya tiba-tiba mula bangkit, usah dipeduli itu semua.


Biasanya memang susah pada garisan permulaan. Penamatnya hikmah. Hadiahkan syukur.

Ada doa dan mereka yang kuat menyokong.

Lidi yang rapuh, dikumpul menjadi kukuh.

Air pun bisa merempuh, melentur batu.

Apa yang penting? Kerjasamaa!

Bukan saya seorang yang mahu menjadi seseorang, dalam diri.

Seseorang itu kamu. Unik. Peramah. Kelakar. Kuat makan. Berlari laju. Hargainya..

Menjadi tinggi di sisi Allah, menjadi hambaNya serendah di bumi.

*Mak, Abah..saya akan buktikan. InshaAllah segulung Ijazah hadiah buatmu ^^)/

{supaya tidak takut untuk menempuh gagal}
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lihat surah at-Talaq 2-3, segalanya tidak mungkin dan tidak mustahil.

"Sesiapa bertaqwa kepada Allah, nescaya Allah akan berikan jalan keluar dari segala masalah dan memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan sesiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan 
( yang dikehendaki ) Nya. 
Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu" 

Kejayaan itu tak semestinya dengan segulung ijazah.

Tetapi dengan segulung SABAR.

Allah Taala yang memberi markah. =)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Menjadi tinggi disisi Dia, menjadi hamba serendahnya dibumi.
Selimutsura@www.najmeeqamar.blogspot.com
KDK, 45000 Kuala Lumpur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...