ilham Ma'mum

Rabu, 5 Jun 2013

Bertemu Insan Agung - Rasulullah s.a.w

By : Selimutsura

Ya Rasulullah
Bila saja namamu disebut - sebut
Jantung ku menjadi hampa
Aku asyik menangis
Di mana boleh ku jumpa
Agar hatiku tenang
Istimewa benar yang mampu mengunjungimu
di Madinah, Kota Cahaya
Lebih bertuah, sahabat-sahabatmu
walaupun sekelumit melihat
Iras wajahmu yg mulia
Inikan pula, kini ku hanya menatap jejak
yang kau tinggalkan

Ya Rasulullah
Aku tidak pandai mengirim cinta
Tidak bisa mendengar kisah jerih mu
Walaupun hanya kisah Bilal dan cintanya
Menambah sebak

Di mana kan ku usir airmataku

Sedangkan ia sudah mencintaimu

Aku mahu jadi seperti mereka
Kuatnya jiwa mempertahankan mu
Kerasnya jasad sanggup diluka
Benak hati, menanggung sakit
Tak terubat dan tiada ubat
tetapi
Bila namamu berkumandang
Allah...hatiku sungguh sayu
tetapi aku malu
Cintaku tidak sehangat cintamu yg mulia

Ya Allah, kalau boleh ku mahu berpeluang bersama Rasulullah s.a.w
Walaupun mustahil orang seperti aku, mahu menatapnya yang mulia di dalam mimpi sekelip-pun.

Ku percaya

Benar-benar cinta itu, membawa pada apa yang dicinta
Nanti di syurga.
Amin.

*Tidak semua antara kita yang mampu membuat semua sunnah Rasul, kemampuan itu ialah apa yang kita usahakan untuk istiqamah, bukan melakukan banyak tetapi tidak konsisten, dan jangan anggap mencintai Nabi s.a.w hanya dengan beramai-ramai, bahkan duduk seorang diri sambil mengingati, dan airmata mengalir itu lebih mendalam pada jiwa, duduk berseorangan sendirian itu juga sunnah Rasulullah s.a.w. 

Sekadar kesedaran, dan kongsi apa yang terbuku. Saya bukanlah orang baik, tetapi mahu jadi baik..inshaAllah =)

05062013
Jam 11.19 mlm
KDK
Kampung Datuk Keramat

Selimutsura


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...