ilham Ma'mum

Isnin, 2 Mac 2009

CIKGU MUJAHIDAH =)


















Kisah menarik buat antum sume...mg kita dpt manfaat dan storykan kt shbt2 n fmly or usrah kita...selamat mencuba =)

Pada suatu pagi, seorang cikgu menunjukkan beberapa permainan kepada murid-muridnya. Sambil memegang sebatang kapur dan pemadam beliau memulakan permainan dengan berkata, "Saya ada satu permainan ... caranya begini, di tangan kanan saya ada kapur, di tangan kiri ada pemadam. Jika saya angkat kapur, maka katalah "kapur" dan jika saya angkat pemadam katalah "pemadam". Murid-muridnya mengikut seperti yang diarahkan oleh cikgu tersebut. Cikgu tersebut mengangkat tangan kanan dan kiri beberapa kali, semakin lama semakin cepat. Kemudian cikgu tersebut berkata pula, "Baik, sekarang perhatikan. Jika saya angkat kapur, maka katalah pula "pemadam", jika saya angkat pemadam, maka katakanlah "kapur". Pada awalnya murid-murid agak kekok dan sukar menyebutnya. Namun setelah beberapa lama, mereka menjadi biasa dan tidak lagi kekok.

Cikgu tersebut tersenyum kepada murid-muridnya. "Anak-anak, beginilah yang akan terjadi kepada umat Islam. Mulanya yang hak itu hak dan yang bathil itu bathil. Kita semua dapat membezakan. Namun, setelah musuh-musuh kita menyogokkan kepada kita dengan berbagai cara dan keadaan supaya kita menukarkan yang hak menjadi bathil, dan sebaliknya, mula-mula mungkin agak sukar bagi kita menerimanya, tetapi apabila terus disosialisasikan dengan cara-cara yang halus oleh mereka, kita akan dapat mengikutinya dengan mudah. Musuh-musuh kita tidak pernah berhenti menukar nilai dan etika yang digariskan oleh Islam, keluar berdua-duaan dan pegaulan bebas tidak lagi menjadi sesuatu yang ganjil, pakaian seksi menjadi suatu yang lumrah, arak, dadah, seks tanpa nikah menjadi kebiasaan, materialistik kini menjadi satu gaya hidup dan berbagai-bagai lagi cara yang telah dipesongkan dari cara hidup Islam. Semuanya sudah diterbalikkan. Tanpa disedari, kita akan menerimanya walaupun perkara tersebut bertentangan dengan Islam".





"Baik, ini pula permainan yang seterusnya. Ini adalah Al-Quran , cikgu akan letakkannya di atas meja yang kamu lihat berada di tengah-tengah karpet. Sekarang bagaimana caranya kamu mengambil Al-Quran tersebut tanpa memijak karpet?".

Murid-muridnya pun berfikir. Ada yang mencuba dengan tongkat dan sebagainya. Akhirnya cikgu menunjukkan cara yang paling berkesan, karpet digulung perlahan-lahan dan mengambil Al-Quran apabila meja tersebut telah hampir kepadanya. "Murid-murid sekelian. Ingatlah! Musuh-musuh Islam tidak akan memijak-mijak (menjatuhkan) agama kita secara terang-terangan kerana tentu kita tidak akan menerimanya kerana tiada siapa pun yang akan rela kalau Islam dihina dan dicerca. Tetapi mereka akan 'menggulung' kita secara perlahan-lahan tanpa kita sedari."

"Murid-murid sekelian, jika kita ingin merobohkan sesebuah rumah, tentu sukar kalau dimulakan dengan tapaknya dahulu. Cara yang mudah dengan membawa keluar perabot dan barang perhiasan rumah tersebut satu persatu seperti keluarkan kerusi kemudian almari dan seterusnya perabotnya yang lain, barulah rumah tersebut mudah dirobohkan. Begitulah musuh-musuh Islam menghancurkan kita. Ia tidak akan menyerang secara terang-terangan, tetapi ia akan berusaha dengan perlahan-lahan melekakan kita. Mereka akan mula mengubah kita dari cara berpakaian, pergaulan, hiburan, cara berfikir dan sebagainya. Lama kelamaan akhirnya kita akan menjadi seorang yang rosak akidah (tapak) dan mengikut cara hidup mereka. Semua ini adalah fenomena Ghazwul Fikri (Perang Pemikiran) yang dijalankan oleh musuh kita .... Yahudi dan Nasrani."

yg hak tetap hak
yg batil tetap batil
Allahuakbar!!!

C.I.K.GU -Celik Insan Kerana GUru

Rasulullah merupakan guru yg terbaik utk dijadikan icon kita sume =)


Menjadi tinggi disisi Dia, menjadi hamba serendahnya dibumi.
Selimutsura@www.najmeeqamar.blogspot.com
KDK, 45000 Kuala Lumpur.

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...