ilham Ma'mum

Ahad, 18 April 2010

SKETSA HATI...=)


NajmeeQamar

Salam sahabat2 yang tidur menggunakan selimut atau tidak he2 apa khabar antum semua? hati antum? sudah bangun atau masih dibuai mimpi indah. Kejut-kejut biar terjaga ya...apabila mata kalian dibukakan ucaplah zikir...alhamdulillahilladzi ahyana ba'dama amatana wa ilaihinnusyur...maka terlerai lah rantai yang mengikat antum dari hanyut bersama arus ketiduran he2 Bingkas kan kalian ke sejadah cinta, solat subuh diiring zikir lagi selepas salam...SUBHANALLAH 33X ALHAMDULILLAH 33X ALLAHUAKBAR 33X...resepi kemanisan iman ini jika ditambah perasa dengan LAHAWLAWALA QUWWATA ILLA BILLAH 11X membuat kita rasa khudu' dan kecil di hadapanNYA...=)

Bacaan yang paling disukai oleh Rasulullah SAW, diriwayatkan oleh Abu Hurairah RA :

"Membaca SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH, WA LA ILAHA ILLALLAH, ALLAHUAKBAR..lebih Aku sukai daripada seisi dunia"

apa yang kalian tercengang je, terdedah mulut tu...terkejut ye membaca hadis ini? itulah sahabat2 lepas solat kalian terus je cabut...tak nak gunakan peluang keemasan itu untuk memuji Allah Taala. Kalian lupa siapa yang memberi kalian hidup...hati kalian berdegup...darah kalian mengalir...ada ruh yang hidup dalam jasad..

Zikir menghidupkan hati yang mati...hati yang tak pernah aman...hati yang gelisah...hati yang sering ragu-ragu...ikatan (hablu) kepada Allah kalian yang memutuskan sendiri, ikatan janji yang kalian bersumpah sewaktu di dalam rahim ibu lagi. Tetapi kalian lebih rajin menyebut nama artis-artis, mengagongkan orang yang tak layak, membesarkan orang yang tak punya beri rezeki satu sen pun pada antum...

Kalau antum jauh, dekatkan...
kalau antum rabun, pakai spek mata...
kalau antum sakit, carilah ubatnya...
kalau Hati antum yang sakit??? jawapannya ana sudah berikan =)


Gagasan Hadith bahawa Rasulullah SAW bersabda :

"Syurga itu adalah lembah, tanamannya ZIKIR"

(Riwayat Ibn Mas'ud)

Apa yang ana boleh sebut kan, ana amik petikan ini melalui sebuah majalah tapi ana lupa apa namanya, menarik sungguh kata-kata hikmah ini

Zikrullah,
memiliki daya hidup,
boleh menghidupkan & menaikkan semangat jiwa yang rapuh,
melapangkan jiwa yang sempit,
membangkitkan keyakinan bagi mereka yang letih,
dan lelah menjalani hidup....=)

YUk2!!! BerZikir apa tunggu lagi, mulakan kempen antum...jangan hanya berkempen sahaja di HULU SELANGOR he2 Allahuakbar!!! =)

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...