ilham Ma'mum

Khamis, 21 Oktober 2010

Aku benar2 cinta.. (~~.)


NajmeeQamar

Pada susuk jasad yang mulia
Telahpun pergi 1400 tahun dahulu
meninggalkan selautan ceritera cinta
namun tidak cukup sebenarnya
Pada garisan keimanan yang tercipta
aku sering mengingatkan
dilubuk hati yang kerdil ini
akan kecintaan ku untuk mu (SAW)

Sepinya ku rasa
Dambaan umatmu terlampau pada dunia
Kekejaman harta membunuh lalu mazmumah menjadi Raja
Empayar mu mengelilingi dunia dahulu
Terusan akidah terbentuk setiap pelusuknya
Sudah lupakah pada nya (SAW)
tetapi aku berkata mahupun dibisikan hati ini
aku sangat teruja
mencintai mu (SAW)
segenap ruang hati dan nyawa

Bila ada yg menghina dan mencemuh
aku sangat sakit hati
aku menangis akan kekurangan ku
apa yg ku patut lakukan
melihat, duduk sahaja atau pedulikan
tak sanggup aku...

Berderai airmata
Penawar apa yang paling mujarab mengubat
kerinduan ini
ku tersadar pada kata-kata Saidina Abu Bakar as-Siddiq
"Barangsiapa menyembah Muhammad, bahawa Muhammad telah pergi tapi Barangsiapa menyembah Allah, Sesungguhnya Allah itu kekal"

Bertamulah cinta hakiki, berteleku cinta abadi...
Kau pergi meninggalkan seri, pada benua kecintaan yang tinggi
Menawan jiwa2 pelbagai seni dan bangsa
Tanpa ada curiga pada warna kulit dan bahasa
Bernaung sempurna di bawah Lailahaillallah
Cop mohor kebesaran kemuliaan Islam Muhammad Rasulullah

Berbahagialah buat kalian yang merasai hangatnta cinta Nabi (SAW)
Beruntunglah buat kalian yang meyerahkan diri di malam tatkala
sendiri mengungkap cinta Ilahi...

Allah mencintaimu, kerana cintamu kepadanya (SAW)
Insan agung yang mencintai ikhwan nya , umat nya , diakhir zaman...(~~.)

moga sajak ini jadi inspirasi buat kalian untuk terus berjuang, mencintai Nabi Muhammad SAW dan pegangan yang dibawa, cahaya atas cahaya, kebenaran sentiasa beroleh kemenangan..wallahua'lam =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...