ilham Ma'mum

Isnin, 17 Ogos 2009

Perginya Takkan Kembali


NajmeeQamar

salam sahabat2, apa yg ana bleh katakan pemergian beliau merupakan kehilangan yang besar buat mereka yang memahami erti perjuangan...jiwa-jiwa yang menyayangi Islam, hati-hati yang mahu Islam itu mewarnai segenap kehidupan, qulub yang sentiasa mu'allaqah billah, merencana perjuangan yang pelbagai mehnah dan ujian...



Beliau Ust.Asri Ibrahim tidak asing bagi ana krn merupakan shbt nasyid ana, kadang2 bertemu rasa gembira melihat senyuman seorang pejuang di arena dakwahnya. Beliau sangat meminati lagu "Dari padang pasir gersang" kerana rentak ala-ala arab dan tarannum waktu ana bersama Munsyideen Raudhah.

Kita sama-sama doakan kesejahteraan, dan dicucuri rahmat, semoga bekalan diterima Allah dan dakwah beliau diteruskan oleh anak-anak muda. Yang pergi tiada yang boleh ganti..jadikan beliau sebagai sumber inspirasi kepada firqah2 nasyid yang lain utk sentiasa ikhlas dlm bernasyid.



Hamdi Rabbani, anak arwah Ust. Asri Rabbani...

ana plg minat lagu kump Rabbani spt lgu pergi takkan kembali, hanzalah, nur melimpah dihati, nak dikatakna sume la best, mase first awal2 Rabbani mmg dah beli album nya.
Barakallahu fikum...

"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku..."

blog arwah ustaz asri..


Menjadi tinggi disisi Dia, menjadi hamba serendah dibumi.
Selimutsura@www.najmeeqamar.blogspot.com
KDK, 45000 Kuala Lumpur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...