ilham Ma'mum

Isnin, 8 Februari 2010

Jangan Lupa pada Filastin..Hurriah3!!!


NajmeeQamar

Firman Allah Taala maksudnya :

"Maha Suci Allah yang telah menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjid Al-Haraam (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui."
(Al Israa':ayat1)

Salam..sahabat2 adakah antum semua sudah melupakan atau sengaja tidak mengambil peduli, masjid suci ketiga umat Islam yang pernah menjadi medan dan saksi kepada panji-panji syuhada' yang gugur dan panji-panji tauhid yang ditegakkan di atas kalimah Lailahaillah, Muhammadurrasulullah... Bermulanya bibit-bibit noktah kekufuran, tersungkur dirempuh cahaya kebenaran. Khalifah Umar al-Khattab (13-23 H/634-644 M) mengambil alih pemerintahan Jerusalam dalam suatu penyerahan kuasa secara damai. Khalifah Umar al-Khattab sendiri datang ke Jerusalem untuk menerima penyerahan kota Suci itu atas desakan dan persetujuan Uskup Agung Sophronius.

Ingat tarikh ini 15 Julai 1099, bala tentera kafirin@salib menawan Kota Suci akibat kelemahan dan perpecahan umat Islam yang berlaku pada waktu itu. Kerakusan, tiada perasaan kemanusiaan..seluruh penduduk Kota Suci dibunuh..direnggut nyawa dengan hina. Alangkah sedih..pilu suasana pada waktu itu. Tidak kira lah samada muslim, kristian, yahudi dan sebagainya...mereka bagaikan dirasuk dahaga kan darah.

500 tahun mereka bertahan akhirkan tersungkur semula ditangan Panglima agung Shalahuddin al-Ayyubi, melalui penyatuan bertunjangkan akidah Lailahaillah Muhammadurrasulullah..pada hari Jumaat 27 Rejab 583 Hijrah..tentera muslimin dengan aman melangkah masuk ke Kota Suci dengan laungan “Allahu Akbar” dan bersyukur kehadrat Allah s.w.t. Air mata kegembiraan menitis di setiap pipi kaum Muslimin sebaik saja memasuki kota itu. Para ulama dan solehin datang mengucapkan tahniah kepada Sultan Shalahuddin di atas perjuangannya yang telah berhasil. Apalagi tarikh tersebut bersamaan dengan tarikh Isra’ Nabi S.A.W dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa. Subhanallah...

Gagasan Hadith daripada Abu Hurairah, Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :

"Kiamat tidak akan terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi, lalu kaum Muslimin akan membunuh mereka sampai setiap orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon, tetapi batu dan pohon itu berkata, 'Wahai Muslim, wahai hamba Allah, ada orang Yahudi di belakangku, kemarilah dan bunuhlah dia.'Kecuali (pohon) gharqad kerana ia adalah pohon Yahudi."

(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Wahai sahabat2, insyaAllah kita perlu percaya bila sampai suatu waktu nanti Umat Islam akan menguasai semula, jangan putus asa memberikan bantuan kepada saudara2 kita,jangan hanya sekadar hangat2 tahi ayam sahaja,hulurkan semampu mungkin..boikot tetap boikot oke...doa selalu untuk saudara-saudara muslim jangan lupa wallahua'lam =)gambar2 ini buat tatapan antum, suasana selepas hujan..Saudara Muslim kita hendak menunaikan solat Jumaat di Haram al-Sharif, Palestin.




















Ana adalah Pencinta Palestin (^^.)v

1 ulasan:

  1. ingat lg x mse tntera salib tawan msjid Aqsa, wanita dperkosa n dbunuh, anak2 kecil jd bhn mainan..dilambung keudara pstu kat bawah tadah gan tombak n pedang smpai bdn baby tu hancur berkecai...zalim betul..

    BalasPadam

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...