ilham Ma'mum

Khamis, 20 September 2012

Perangai Budak-Budak!

By : Selimutsura

Bismillahirrahmanirrahim,
Mula dengan ucap mulia ini, tiap tingkah dan gerak gaya.
Supaya tidak lerai sebagai amal ibadah, tidak jadi sia-sia dan murah.
Kereta Tamiya

"Nak mainan beli sendiri, abah tak da duit." Tegas bicara abah.

Sejak kecil, minat saya pada kereta mainan. "Vroom..vroom..vroom!" Sekejap ditolak kedepan, dan diseret ke belakang. Sekejap kereta memotong lori, lori pula membalas potong.

Saya sanggup tidak rehat di kantin, tidak berbelanja semasa di kelas sekolah rendah lagipun mendapat bantuan makanan tambahan (RMT) untuk student-student kurang mampu macam saya. Duit belanja saya kumpul, demi sebiji kereta impian yang menjadi kegilaan zaman budak-budak ketika itu. "Kereta Tamiya". Kereta canggih yang bergerak pantas memotong tanpa diseret, kuasa bateri AA membakar enjin kereta untuk meluncur laju di celah-celah longkang, belakang lorong.

Rm 10 saya laburkan. Adik saya pun ikut sama beli.

Rm 10 maknanya kereta Tamiya cabuk la. Kelajuan minimum antara kawan-kawan yang lain. Tamiya palsu yang saya miliki sekarang, berbanding kawan-kawan mempunyai kereta Tamiya berharga Rm 50 sebuah lengkap dengan body kit yang menarik. Geram..tengok! Cantik..=)

Subhanallah, bijaknya manusia bijak lagi Allah Taala.

Minat saya. Masih sama, my first choice is Lamborghini. Semua orang ada minat dan hobi tersembunyi. Saya juga..perangai budak-budak masih rimbun. Bila, ada saja kereta seperti Ferrari, Meserati, Bently, Mercedes memecut..saya jadi teruja melihatnya.

Subhanallah! bijaknya manusia, bijak lagi Allah Taala. Tidak salah, kita suka sesuatu yang mustahil, kerana bagi Allah Taala tidak ada yang mustahil.

Wallahua'lam.
Koleksi saya..sikit-sikit..lain sorokkan.


TERIMA KASIH YA ALLAH! =)


Menjadi tinggi disisi Dia, menjadi hamba serendahnya dibumi.
Selimutsura@www.najmeeqamar.blogspot.com
Datuk Keramat, Kuala Lumpur


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...