ilham Ma'mum

Isnin, 13 Jun 2011

Semoga Cepat Sembuh Sahabatku

By : Selimutsura

Assalamualaikum sahabat2 ku semua, baru-baru ini ana di gemparkan berita derita yang terpaksa ditanggung oleh sahabat ana,  beliau mengalami penyakit tumor di otaknya berkemungkinan akan dibedah dalam waktu yang terdekat. Beliau bukan asing bagi ana, teman seperjuangan sejak dibangku sekolah, bersama membina pasukan nasyid pertama di Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Tembak, KL.

Tido sebantal, makan sepinggan, ketawa dan sedih bersama, surau SMKPT sbg asrama sebelum ke pertandingan2 nasyid, tiada kenangan yang bisa menghilangkan memori ini, jalan yang sukar ditempuh jalan yang senang diredah dengan hati yang cekal dan kuat. Kami bernasyid bersama sejak tingkatan 1, kejayaan demi kejayaan hingga melayakkan kumpulan kami mewakili KL ke peringkat kebangsaan pada tahun 2002. Sejak itu nama nasyid SMKPT menjadi perhatian akan persaingannya di sekitar KL.

Seterusnya selesai zaman persekolahan, kami menubuhkan kumpulan nasyid sendiri, bangun jatuh bersama, ditipu dan segalanya. Tertubuhnya Munsyideen pada tahun 2006, dengan tunjuk ajar dari kumpulan FAR EAST & Ito Lara (Penulis Lirik Terkenal) ~ yg mencadangkan nama tersebut. Alhamdulillah kejayaan demi kejayaan hingga mendapat anugerah Artis Nasyid Baru Terbaik tahun 2006, melalui lagu HABIL dan QABIL yang dimuatkan dalam album FAR EAST Halawatul Iman menampilkan Munsyideen.


Selepas itu, beliau dilamar kumpulan FAR EAST untuk meneruskan agenda dakwahnya. Kami Munsyideen juga mula belajar untuk memantapkan ahli kumpulan. Faisal Abdullah kini merupakan bekas vokalis kumpulan Far East terlantar di hospital. Baru-baru ini rakan2 sekelasnya SMKPT dan SRKPT datang melawatnya di Hospital Sg. Buloh. Turut hadir rakan2 Munsyideen dan Abg Ito Lara. Masing2 meluahkan rasa hiba dan memberi kata-kata semangat untuk beliau sembuh dan ceria kembali.

Sama2 lah kita berdoa dan memohon keselamatannya, 
Sahabatku kuatkan semangatmu!!! huhu ^^.)


Menjadi tinggi disisi Dia, menjadi hamba serendahnya dibumi.
Selimutsura@www.najmeeqamar.blogspot.com
KDK, 45000 Kuala Lumpur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...