ilham Ma'mum

Rabu, 8 Mei 2013

Selimutsura - Rooftop Prince

By : Selimutsura
Usahawan Cendoi Makan Sendiri
Subhanallah, segarnya dunia beriring tasbih. Lihatlah gumpalan awan yang berupa pelbagai, di langit biru ia dipandu oleh angin, membawa muatan rahmat dan hikmat. Bagaimana ia boleh bertahan tidak menimpa bumi selagi belum menerima arahan? Lihat pula sehelai demi helai, dedaunan gugur ditiup angin di balik jendela kereta, daun - daun kering hanya mengikut rentak tiupan, bertebaran memenuhi tanah rata. Bagaimana ia boleh gugur ke bumi jika sudah menerima perintah?

Sukar tak menafsirkan bahasa-bahasa saya? Saya mahu sama kita berfikir, tentang alam sekeliling, yang ianya juga makhluk Allah. Bagaimana ia taat, mengapa ia taat, apakah simpulan yang serupa sedangkan kita juga makhluk Allah, kitaran kehidupan yang bermula dengan setitis kehidupan ke dalam rahim. Lalu membahagikan kehidupannya bersama makhluk lain, apatah lagi dianugerahkan makhluk paling di cintai Allah sebagai penyelamat. Segalanya bermula dari seketul daging, baik-maka baiklah seluruhnya dan sebaliknya.

-Tribute- Untuk blog penulisan terbaru saya, inshaAllah "------------.blogspot.com" Rahsia..

Pada blog ini, penulisan lebih serius dan matang, nantikan apa sebenarnya tema blog kali ini. Mudah-mudahan ilmu yang digarap di dalam blog ini memberi manfaat, lebih menyeronokkan timbul kesedaran buat pembaca-pembaca. 

Blog "Najmeeqamar.blogspot.com" sejak 2009  banyak membantu saya alhamdulillah, ia sebagai tempoh ujian bagi saya mengasah bakat dan meningkatkan gaya penulisan blog. Nama pena tetap sama saya sebagai "Selimutsura", biarkan nama ini sentiasa rimbun di hati para pembaca, menambah syahdu dengan mengingati Allah dan junjungan Nabi Muhammad s.a.w...InshaAllah.

Just a simple greeting from me, Selimutsura- ~Rooftop Prince~(^^,)

Blog ini "Najmeeqamar.blogspot.com" akan lebih kepada Diari hidup saya.

Blog baru nanti akan diwar-warkan ya! Syukran jami'an bi ihtimamikum~
Mudah-mudahan ini permulaan yang baik..aminnn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...