ilham Ma'mum

Khamis, 3 Disember 2009

Masjid di Syurga

NajmeeQamar


Salam..sahabat2 ana yg akan melangsungkan walimah mereka pada tahun ini ana dengan rasa takzimnya mengucapkan selamat melayari bahtera rumahtangga, moga antum sume Sakinah dan Mahabbah wa Rahmah =)

expecially buat Saudara Shaharuddin Salleh di Pulapol, Jln Semarak KL. majlis perkahwinan pada 5 dan 12 Disember ini moga jadi Zauj yang penyayang dan soleh.


buat rakan sekelas ana di kuliah Kak Syazwani Zainal Abidin di Grik Perak dan Kak Fauziatul (GEE) di Tmn Maluri, KL. Selamat2....insyaAllah jadi Zaujah Solehah ya he2

Gagasan hadis tentang Nikah buat santapan antum di najmeeqamar blog =)

Anas Ibnu Malik Radliyallaahu ‘anhu berkata: Rasulullah Shallallaahu ‘alaihi wa Sallam memerintahkan kami berkeluarga dan sangat melarang kami membujang. Beliau bersabda: “Nikahilah perempuan yang subur dan penyayang, sebab dengan jumlahmu yang banyak aku akan berbangga di hadapan para Nabi pada hari kiamat.” Riwayat Imam Ahmad. Hadits shahih menurut Ibnu Hibban.

Dari Abu Hurairah Radliyallaahu ‘anhu bahwa Nabi Shallallaahu ‘alaihi wa Sallam bersabda: “Perempuan itu dinikahi karena empat hal, iaitu: harta, keturunan, kecantikan, dan agamanya. Dapatkanlah wanita yang taat beragama, engkau akan berbahagia.” Muttafaqun Alaih.


Menjadi tinggi disisi Dia, menjadi hamba serendahnya dibumi.
Selimutsura@www.najmeeqamar.blogspot.com
KDK, 45000 Kuala Lumpur.

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...