ilham Ma'mum

Isnin, 18 Julai 2011

(~.~)") Kita hanya singgah di pangkalan kehidupan

-->
By : Selimutsura

~Nukilan semalam~
Sedih rasanya hari ini
Semangat juga hari ini
Bumi yg subur kini
Sudah ketandusan siraman
Dikala perginya
Takkan kembali lagi
Bertandang keinsafan.
Yg tak bernyawa
Pergi meninggalkan sesuatu
Bersamanya
Amal jariah yg terus menerus
Hinggap di kesuburan bumi itu
Kerana doa ini
Ku tulus dengan izinMU
Kini sudah kembali
Semangat jerih mu yg tak keseorangan
Juangmu yg takkan pudar
Kupercaya kami yg masih menghidu nafas
Akan terus menerus
Menggenggam janji ini
Mematri janji kental sang wira
Mujahid dan mujahidah.

Allah Subhanahu wa Taala Berfirman : 
Dan janganlah kamu mengatakan terhadap orang-orang yang gugur di jalan Allah, (bahwa mereka itu) mati; bahkan (sebenarnya) mereka itu h idup, tetapi kamu tidak menyadarinya.

(Al Baqarah : 154)

Aku getir, memerit rasa, kerana kehilangan 2 orang bintang agama dalam perjuangan, bertitian ku tangisi pemergian izinMu, ku pasrahi jalan mujahadah ini, terang-terang ku sayangi mrk tetapi Allah lebih menyayangi akan kekasih-kekasihnya, yg mencintai dan mengorbankan diri untuk agama. Aku pelajari gigihnya, beraninya, kentalnya, sabarnya, kelantangannya, kelembutannya, kehalusannya, kejujurannya dan keikhlasannya, hinggakan dipenjara, hinggakan ditohmah, hinggakan difitnah.
Perjuangan mu tidak bernoktah, masih lagi beramal, berjalan mengalir sungai-sungai pahala, semangat jihad yg dihembuskan, akulah dan kamulah penggantinya, sinarkan kerdipan semangat dan inspirasinya. Badai dan lautan menghempas pun tak gentar, bumi ku oh bumi ku, kau kini tak keseorangan, perginya kan hadir yang lebih ramai, para mujahid mujahidah yang gigih, berani, kental, sabar, lantang, lembut, halus, jujur dan ikhlas. 


Aku percaya kerana doa tiap waktu, tangis ini bukan sendirian, ku percaya ku percaya Ya Allah, yang hak adalah hak, dan yang batil adalah batil, walau kau seorang, mengertilah Allah ada bersamaMU,
Takkan sesaat Dia membuatmu keseorangan, hanya Allah lebih mengetahui segalanya, tawa ku dan tangisanku, suria yang terpimpin, menyubur bumi mengHijau, membuah hasil berkualiti, mengalir sungai inspirasi
Titipan khas buat 2 perwira agama, ayahanda saudaraku & sepupu, Allahyarham Tuan Guru Hj. Ghazali Hasbullah & Allahyarhamah Dr. Lo’Lo’ Hj. Ghazali yang telah pergi takkan kembali bertemu Allah, semoga bersama org-org yang beruntung di akhirat.amin..~~.)
 Firman Allah Taala :
"Sesuatu yang bernyawa tidak akan mati melainkan dengan izin Allah, sebagai ketetapan yang telah ditentukan waktunya. Barangsiapa menghendaki pahala dunia, niscaya Kami berikan kepadanya pahala dunia itu, dan barangsiapa menghendaki pahala akhirat, Kami berikan (pula) kepadanya pahala akhirat. Dan Kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur".
(Ali Imran : 145) 
 kami akan teruskan perjuangan..Allahuakbar!!!!


Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...