ilham Ma'mum

Ahad, 7 Ogos 2011

I Believe, do you? Allah is our hope~ we must believe in ^^.)

By : Selimutsura

Di dalam mencorak lukisan kehidupan, kadang kita lupa mana usul kita, kita tercari-cari arah kehidupan, tujuan sebenar kepercayaan kita, pucuk pangkal kekuatan dan juga jati diri sebagai makhluk.

Susah untuk kita gambarkan betapa sukar dan susahnya kehidupan yang dihadapi, dengan dugaan hidup yang melintang, mencabar tahap kesabaran, membangkitkan rasa amarah, terlajak kata dan laku.

Jadilah yang penyabar, kerana sarananNya :

"Dan bersabarlah, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar." (Al-Anfal:46)

Irama cinta yang sudah tertanam, auranya jelas menyimbah, merpati sejoli pun tampak riang, kalau sabar menunggang bahtera, gelombang dan badai rintangan, percayalah dengan Iman ~

Tersasar jauh dari rahmat Allah, sebaiknya dijauhi, tanpa rahmatNya siapalah kita yang 99.9% meminjam segala milikNya, dan di mana nilainya 0.01%? itupun belum boleh ditafsirkan oleh kita.

Sekalipun kita jatuh, beribu batupun terhampar, ingatlah selalu dengan kepercayaan & keyakinan bahawa Allah Taala sentiasa memanggil kalian dengan KASIH SAYANG, selautan dosamu itu hanya mudah baginya untuk memaafkan, janji TAUBAT mu itu tulus halus (IKHLAS), terus menerus jalan lurus.

Firman Allah al-Rahman al-Rahim :
"Mereka itulah orang-orang yang dibalas dengan martabat yang tinggi (dalam surga) karena kesabaran mereka, dan mereka disambut dengan penghormatan dan ucapan selamat di dalamnya." (Al-Furqan:75)
kita ada Nabi Muhammad SAW sebagai jambatan & panduan, bagaimana onak duri Baginda SAW bersama isteri-isterinya, ahlul baitnya, sahabah2 nya, & kesetiaan para pengikut. Ada satu sumber kekuatan yang tidak terpancar pada umat yang lain, "IMAN".

ana tinggalkan kalian dengan video klip ini, I Believe : Irfan Makki feat Mahir Zain =)

sebabnya : I Believe, do you? Allah is our hope~ we must believe in ^^.)
Selamat Berpuasa..MashaAllah Allahu Akbar...

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...