ilham Ma'mum

Ahad, 3 Januari 2010

Wonderpets!!! =)


NajmeeQamar

Assalamualaikum buat sahabat2 semua, sekian lama ana tidak menjenguk blog ana yg comel ni he2 alhamdulillah ana baru shj merentasi samudera peperiksaan yang berombak menghempas ke sana ke sini ke mari ke mana-mana namun begitu ana memegang erat "stering kapal" ana utk mengharungi lautan ujian Allah ini dengan semangat yg kental. Aura utk buat yg terbaik demi mendapatkan keredhaan Allah Taala tanpa ilmu man ana? man antum? ma haza? ma hazi hi? kita pasti tdk mengetahui...bila kita belajar baru kita ketahui ilmu Allah ini teeeeersangatlah luas, dan tentunya merasakan diri ini masih kurang ilmunya. Mungkin hanya sebesar zarah yg dibelah tujuh..atau lebih wallahua'lam...apa yg penting? =) Kerjasamaaa mcm citer yg disukai ramai tu..


Linny (tikus belanda), Tuck (kura-kura) dan Ming-Ming Duckling (itik) Wonderpets dtg membantu..he2 dimana makhluk2 comel ni saling bersatu dlm membantu makhluk lain dlm kesusahan. Jadi kita sbg org yg ada ilmu yg sikit ni kita bantu kawan2 yg memerlukan pengetahuan samada ia berbentuk keagamaan, sains, teknologi, kemanusiaan dll. Kita kena ingat antara salah satu saham akhirat adalah "ilmu yang bermanfaat"...maknanya kita pun amal orang yg kita bagitau pun tergerak nak amal..jadi saham akhirat pun bertambah..ting2!wah sonok kan ni la ana rasa Multilevel Marketing (MLM) yg paling mengUNTUNGkan betul tak? Betul3 kan upin ipin, nak cepat kaya cepat2 la...
mulakan dari sekarang!!! buka akaun bermula tahun baru hijrah 1431H dan masihi 2010 ni =)


Ni baru mukaddimah jer he2 bagi entry kali ini ana nak berkongsi dgn antum tentang ucapan SALAM..yg mana impaknya "Kebabo!" sangat mendalam dan berhikmah. Keutamaan memberi salam seperti yg kita ketahui sangat besar ganjarannya. "Ucap salam disebarkan, Ukhwah fillah jaringan ikatan" Memberi salam adalah sunat dan menjawabnya adalah wajib. Cuba shbt2 bygkan, antum mendapat salam pakej dengan senyuman yg mendamaikan dari shbt antum, apa yg antum rasa? JAWAB SENDIRI ye ni soalan subjektif 10 Markah he2 Gagasan sabda mutiara kata Rasulullah Habibullah =)

لا تدخلون الجنة حتى تؤمنوا
ولا تؤمنوا حتى تحابوا. أولا أدلكم على شيء إذا فعلتموه تحاببتم؟
أفشوا السلام بينكم


Kalian tidak akan masuk syurga hingga kalian beriman, dan tidaklah kalian dikatakan beriman hingga kalian saling mencintai. Mahukah kalian aku tunjukkan kepada sesuatu yang jika kalian mengamalkannya niscaya kalian akan saling mencintai? iaitu sebarkan salam di antara kalian.
[Sahih Muslim – no:54]


Haaa...shbt2 bila lagi nak sebarkan salam? he2 menarikkan dengan salam kita dapat melebarkan sayap ukhwah yang bersulam rindu dan kasih kepada Allah Taala, berbeza dengan orang2 kafir yg menjalinkan hubungan atas dasar nafsu semata-mata. Istimewanya kita sebagai hambaNYa yang beriman satu darjat yang patut kita syukuri.

Jadi shbt2 walaupun ringkas je ilmu kali ini moga2 dapat la serba sedikit membakar semangat antum dan ana utk menyebarkan salam oke =)

Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh...buat umat Islam semua yg ana sayangi =)
cepat2 la buka akaun MLM akhirat oke he2


Apa yg penting??? Beri Salammmmmm he2 =)

Kongsikan Bersama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...